Confederación Sindical de Comisiones Obreras | 18 abril 2024.

2017- "Informe bretxa salarial", de la Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya

LA GUÍA introductòria igualtat salarial de l’OIT (2013) defineix la bretxa salarial com un ‘indicador que avalua les desigualtats de gènere en els ingressos com el salari’. La bretxa salarial entre homes i dones mesura la diferència entre els ingressos mitjans de les dones i els homes com a percentatge dels ingressos dels homes. És a dir que si els ingressos mitjans mensuals de les dones suposen un 70% dels ingressos mitjans mensuals dels homes, la bretxa salarial entre homes i dones és de 30 punts percentuals.

16/03/2017.
    Portada del informe "Bretxa salarial".

LA BRETXA SALARIAL entre homes i dones tant pot fer referència a les diferències d’ingressos per hora, com setmanals, mensuals o anuals. Generalment, la bretxa salarial entre homes i dones per hora és inferior a la setmanal, mensual i anual. Això es deu al fet que les dones solen realitzar treballs remunerats durant menys hores que els homes, ja que les dones segueixen tenint més responsabilitats familiars i domèstiques. Per això, és menys probable que les dones cobrin hores extraordinàries, per exemple. La restricció legal al treball nocturn o la realització d’hores extraordinàries per part de les dones també pot constituir un factor de bretxa.