Confederación Sindical de Comisiones Obreras | 25 abril 2024.

INFORMES SOCIOLABORALES Y DE BRECHA SALARIAL

Informe sobre bretxa salarial entre homes i dones (juny 2020)

Informe sobre bretxa salarial entre homes i dones. Anàlisi segons l’avançament de dades de l’Enquesta d’Estructura Salarial (elaborada per l’INE i amb ampliació de l’IDESCAT) fet públic el mes de juny de 2020.

18/09/2020.
    Informe Bretxa salarial (juny 2020), Secretaria de les Dones de CCOO de Catalunya.

L’ANY PASSAT es va aprovar el Reial Decret-llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació, que, per primera vegada, obliga les empreses a disposar d’un registre salarial i a donar la informació d’aquest registre a la representació sindical.

Registre salarial

. És obligat de manera general per a totes les empreses des de març del 2019.

. No registra tan sols els salaris, sinó de retribucions i de tota la plantilla.

. Requereix la presentació de les dades desagregades per sexes i distribuïdes per grups professionals, categories o llocs de treball iguals o d’igual valor.

. Estableix el dret d’informació a la representació legal de les persones treballadores.

. Determina el dret d’accés al registre de les persones treballadores a través de la representació legal.

. Estableix el deure de justificar la diferència salarial.

. Determina que, a les empreses d’almenys 50 treballadors i treballadores amb diferencial d’un 25 %, es justifiqui que aquesta diferència respon a motius no imputables al sexe de les persones treballadores.