Confederación Sindical de Comisiones Obreras | 24 abril 2024.

INFORMES SOCIOLABORALES Y DE BRECHA SALARIAL

Informe sobre la bretxa salarial, de CCOO de Catalunya.

Elaboració: Maribel Ayné Domingo Llorenç Serrano i Giménez Cristina Torre López. Edició i maquetació: Miquel de Toro Revisió lingüística: Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya.

07/04/2021.
    Imagen de portada del "Informe sobre la bretxa salarial", de CCOO de Catalunya.

AQUEST informe fa servir dades de l’Enquesta d’estructura salarial publicades al juny del 2020 que corresponen a l’any 2018 i dades de les fonts tributàries de l’Agencia Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) publicades al novembre del 2020 corresponents a l’any 2019.

En el primer cas, es tracta d’una enquesta que es fa amb una mostra molt àmplia, cada quatre anys des del 1995, en el marc del programa estadístic de la Unió Europea. L’enquesta anual —com és el cas de les dades corresponents a l’any 2018— pot no ser vàlida si es volen extreure resultats molt desagregats a causa de la manca de volum de la mostra.

Els estudis de bretxa salarial que es fan a Espanya s’han fet realitzat segons l’Enquesta d’estructura salarial EES.

En el segon cas, es tracta de dades reals de les persones que reben ingressos per treball que consten a l’AEAT. No presenten dades ni per sectors ni per tipus d’ocupació. Corresponen a un any més proper que els de l’EES. Es tracta de dues fonts complementàries, que mantenen tendències molt semblats.